Retrobutiker – Amsterdam

Amsterdam

På tisdag åker jag till det liberala landet Nederländerna där jag ska besöka Amsterdam. Jag ska vandra på stadens gator, njuta av dess arkitektur, åka båt och såklart leta retrospel.

Precis som vid min tidigare resa till Paris har jag gjort en del research om utbudet av retrospel i Amsterdam. Vid första Google-search fann jag genast en butik vid namnet Game Over?. Butiken ligger centralt i Amsterdam i närheten av Centralstationen.

karta

De har en mycket informativ hemsida där de gjort en tydlig beskrivning av var butiken ligger.

winkel-voorkant-april-2015

Samt en massa sköna bilder och videor av butiken, både utifrån och inifrån.

gameover1

Jag ser väldigt mycket fram emot resan och hoppas att jag finner fler butiker när jag promenerar längs Amsterdams trånga, intima gator.

Bilder och videor dyker upp efter hemkomst.

4 reaktioner på ”Retrobutiker – Amsterdam

    1. Deras priser ska vara i klass med de i Paris. De var inte jättebilliga men billigare än i Sverige! 🙂 Hoppas hitta något jag inte sett tidigare eller något RÄÄÄÄÄÄÄRe.

      Gilla

Kommentera

