Retrospelsmässan 2015 – SUGET!!

rsm_logo

Imorgon bär det av till Göteborg för att återigen uppleva Sveriges största retrospels-arrangemang, Retrospelsmässan. Detta blir det första året som jag kommer att övernatta inför mässan för att förhoppningsvis slippa köa lika länge som föregående år.

Tidigare år har jag varit på helspänn och suktat efter de mängder spel som funnits på mässan, detta år dock, not so much. Förra årets mässa var nog det år som jag fyndade mest och bäst och hittade det mesta jag letat efter tidigare. Efter otaliga besök till Sveriges olika retrospels-arrangemang så har jag äntligen börjat känna den så kallade ”mättnadskänslan”. Suget är inte lika stort efter de största och bästa dealsen, utan nu uppskattar jag nog resan dit och hela evenemanget runt om så mycket mer. En schysst deal på en och annan Game & Watch hade varit trevligt, men inte mer än så. Jag har utforskat det mesta som intresserat mig och nu tar jag mig istället tid att faktiskt spela alla de spelen jag plockat på mig under alla dessa år.

På lördag planerar jag att hinna prova alla de olika indiespelen som visas upp på mässan samt insupa all den spelkulturen som vi i Sverige faktiskt är lyckligt lottade till att äga.

Efter mässan kommer det dyka upp en mindre reflektion av hela mässan.

rsm2015affisch

En reaktion på ”Retrospelsmässan 2015 – SUGET!!

  1. ”Suget är inte lika stort efter de största och bästa dealsen, utan nu uppskattar jag nog resan dit och hela evenemanget runt om så mycket mer.”
    Jaa, så känner jag med. Har väl känt det från början egentligen, i takt med att retrospelen verkligen fått en större marknad och därmed högre pris. Kommer försöka nå fler streetpassmål och prova på indiespel mer i år hoppas jag! Förutom alla awesome peeps man inte träffar så ofta.

    Gilla

Kommentera

