Spel i min tablet #1

Jag älskar verkligen min tablet.

Under hela utvecklingen- och avvecklingen av bärbara konsoler så har jag alltid haft mitt hjärta på de bärbara konsolernas sida, men jag kan nu inte låta bli längre att ta del av alla de grymma indieutvecklarnas spel till mobil och tablets.

Först ut vill jag tipsa om spelet ‘Football Physics 2D’. Tillsammans har jag och mina vänner avnjutit ohälsosamt många timmar med detta spel som lika snabbt kan avsluta en match, kan dra in en i en ny med revanschsuget brinnande i kroppen. Det är FIFA på bebisnivå, dock behöver man ha gravitationspunkten i åtanke för att på bästa sätt tränga dig förbi din kompis försvar. Den repetitiva musiken och ragdoll-liknande 2D-figurerna skapar även en härligt retrodoftande känsla.

Rekommenderas i en väns sällskap och du behöver inga förkunskaper, det är bara att sätta bollen i rullning och kämpa genom att buttonmasha din enda och kära knapp.

Kommentera

