Cocktail-kabinett

cocktail

Denna skönhet plockade jag upp för ett år sedan och har sedan dess haft en speciell plats i mitt samlarhjärta. Detta är ett arkadkabinett som ursprungligen haft spelet ”Mystic Man”. Cocktail-kabinetterna är utformade som små bord med en glasskiva över med varsin kontrollpanel på vardera sida om bordet. Kabinetten är alltså gjord för två spelare och därför roterar skärmen automatisk efter varje spelares spelrunda. Kabinetterna var som gjorda för restaurang- och pubmiljöer och sågs därför oftast på sådana ställen. Namnet härstammar alltså från att man ställde sina cocktails på bordet under tiden man spelade. Då jag köpte kabinetten utan spel slog jag genast på stort och köpte mig ett kretskort med 60-1, med alla de klassiska arkadspel som Pac-Man och Donkey Kong.

Det är ett tacksamt bord för de som inte har plats för ett så kallat ”Up-right”-kabinett. Nackdelen är dock dess ergonomi där man får sitta hopkurad med böjd rygg över bordet.

 

 

 

Kommentera

